Mjölbaggar och psykopater

Tänkte detta kunde bli en följetång.
En följetång om Sara.
Sara bor i min korridor.

Igår skulle vi städa hela köket efter sommaren och detta bestämde vi skulle ske kl 8 på morgonen. Jag blir väckt kl 07.58 av ringklockan och en mindre glad Sara som står i korridoren och frågar

- Ska vi göra det här nu??! surt som fan. hon fortsätter
- Och jag har tänkt ta upp en grej med dig. Jag tycker du ska sluta ta hit de där djuren som ni experimenterar med på läkarlinjen och dessutom tycker jag du ska sluta spilla juice i korridoren så att de trivs bättre här.

Jag skrattade såklart bort detta då det var så absurt. Hon menade för övrigt mjölbaggar och bananflugor...
Senare mitt i städandet tappade jag en kruka på golvet så att det spilldes ut jord på golvet och då kommer

- Vad fan håller du på med??!!!
- Vadå?
- Varför häller du ut jord på golvet?
- Jag råkade tappa lite men det var inte med meningen
- Det var det ju visst det! jag såg det ju! Det enda du gör är att sabotera för oss. Jag har sett det hela veckan. Du gör ingenting här. Du städar inte och försöker inte göra så att det blir bra här!!
- ...Va?

Hon fick sen höra vad jag tyckte om att en person som har bott här 3 dagar kommer och falskt anklagar mig som bott här ett år för helt bisarra saker och hur mycket tilltro jag hade till hennes hjärna om hon FAKTISKT tror att

1. Vi experimenterar med mjölbaggar på läkarlinjen
2. Jag tar hem dem och planterar i köket
3. Jag häller ut juice i korridoren för att de ska trivas bättre

Och sen följde en av de mest bisarra köksstädningar jag varit med om med diverse inslag från Sara. Som

- Asså jag har ju låst mitt köksskåp, hur kan mjölbaggarna ta sig in då?

Och försök till försoning

- Men va dålig stämning det blev nu. Kan vi inte alla äta frukost ihop istället
- Nej Sara jag tänker inte äta frukost med dig för jag tycker du är dum i huvudet

Jag har inte träffat Sara sen dess och hoppas väl på att jag kommer slippa det men det är nog att hoppas på för mycket. Det enda positiva med denna upplevelse är alla otroligt underhållande saker hon slängde ur sig som man kan ha kul med i efterhand. Som detta chat-samtal med en kompis

L - alltså, om du är online samtidigt som jag...kan jag få mjölbaggar av dig då? fast att jag inte har webcam?
J - nej alltså...jag har ju satt en hänglås på datorn. du borde va lugn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0