Tack för generna mor och far

I torsdags hade jag en underbart intressant och medicinsk dag!
Dagen började med en härligt förvirrande fysiologilektion om ögat och sen vidare till ögonklinik för att få lite praktisk träning i...ja...att se på ögon i mikroskop.

De gav oss Atropin som ögondroppar. Atropin gör så att de muskler som vanligtvis drar ihop pupillen slutar att fungera vilket innebär att pupillen blir skitstor. Typ såhär:



En hint...jag har droppar i höger öga...

Nu till det roliga.
Vår kära lärare Patrik ska visa gula fläcken i mitt öga. Tror ni han klarar det??

Nehe du!!

Jag har tydligen pigmentceller som lossnar från min retina och lägger sig på hornhinnan...
AWESOME!!!
Är ofarligt men kan tydligen orsaka glukom när jag blir gammal...
DUBBEL-AWESOME!!!

Så nu kära mamma och pappa. Eftersom att ni är ansvariga för det här vill jag att pengar sätts in på mitt konto så att jag kan gå och göra en synundersökning! Ni vet mitt kontonummer, make it happen!

(Ni kan gärna sätta in lite extra pengar också. Jag var på blodcentralen och skulle ge blod senare och de sa att jag har blodkärl som är svåra att sticka i. Det kommer göra ont när jag faktiskt får börja ge blod. Lite ersättning för detta lidande skulle inte skada...)

Kommentarer
Postat av: Doogie Howser

En festlig bieffekt av atropin är "extreme confusion". Mycket lustigt. Hittade dessutom en skojig ramsa för symptomen vid överdos: "hot as a hare, blind as a bat, dry as a bone, red as a beet, and mad as a hatter".

2010-06-22 @ 11:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0