Ulrika Knape på tapeten igen

TP-kväll hos mig ikväll. 5 medicinstuderande ungdomar som sitter i ring och passande nog spelar ungdoms-TP från 87. Trist att alla av oss var foster eller i högst 3års-åldern när denna härliga tidsepok ägde rum. Då kan tydligen dessa gissningar uppstå:

ladda med Wall-E kakor

Gustaf: Hur börjar ordspråket "...än 10 fåglar i skogen"?
Kristina: ...hmm?
Jessica: åh jag vet jag vet!
Gustaf: jag vet med!
Kristina: ...hmm? Hellre en fågel i buren....?
Gustaf: Haha NEJ! Det var de 10 fåglarna som fick bägaren att ringa över!?
Jessica: En liten tuva välter ofta 10 fåglar!?


Lina: Vad har Fantomens hustru gemensamt med Ulrika Knape?
Jessica: Vafan...Ulrika var simhopperska. Helt omöjligt ju.
Jessica: ....
Jessica: OK, båda hade nån sorts baddräkt?
Lina: Hon har en gång vunnit OS-guld i höga hopp
Kristina: VA?! Var Jane simhopperska??


Shiva: Med vilken grupp blev Helen Terry först känd?
Kristina: Ingen aning...
Shiva: Culture Club
Jessica: Ja just det ja! "Karma karma karma karma karma Chamelion"
Kristina: Men va, står det: ,,,,, kameliont där?


Tilläggas bör att Kristina är äldst av oss....

shiva och kristina - medicinstudenter...

Kommentarer
Postat av: tilz

man ska inte ropa hej förrän tio fåglar finns i bägaren

2009-09-15 @ 14:28:08
URL: http://saharsmala.blogg.se/
Postat av: Gustaf

Jag är med nu. And i approve!



Var kanske lite trött när jag läste imorse.. Hej

2009-09-15 @ 14:30:43
Postat av: fasttelefon

En fast telefon i skogen är bättre en tio i fickan.

2009-09-23 @ 11:49:44
Postat av: drpalm

mamma/fasttelefon...hur kommer det sig att du har så sjukt mycket bättre humor när du skriver på min blogg än alltid annars?! Det här är ju helt underbart! All kommunikation elektroniskt i framtiden! You go mum!

2009-09-23 @ 15:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0