tabu på bakisdagen = sockerfri sylt

Klockan halv 10 igår morse fick jag ett hets-sms från en kär vän - Gustaf. Han ville bjuda på brunch. Härligt tänkte jag!! 5 min kom nästa sms, med allt jag skulle inhandla...Mjöl, bakpulver, sylt, smör och ost...

Med en konstig känsla av att ha blivit lurad på en bjudning utan att fatta hur det gick till cyklade jag, Lina och Kristina till Tomtebo. Där fann vi en 10-åriga bakfull pojke som verkade ha hittat farfars gamla dragspel. Känslan som spelade i hans ansikte när vi kom in i köket var typ...förvåning, lycka och förlägenhet...



Men pojken kunde tydligen baka och det det blev en fin brunch till slut. Trots att jag hade köpt sockerfri (alltså nyttig) sylt och jag fick sitta och skämmas i ett hörn resten av brunchen....

Så här mycket mysig brunch goffade vi i oss:

Mmmmmums


Kommentarer
Postat av: Anonym

det engelska uttrycket "The gloves are off" passar ruggigt bra in här. jag behöver inte förtydliga vem jag är.

2009-09-07 @ 00:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0