Norrlandscellshumor...?

Lär mig just nu om glykokalyx, vilket är som en kolhydratyta som sitter fast i vissa proteiner och lipider i det yttre cellmembranet.

Nuff said.

Kristina verkar dock inte klara av att handskas med detta och känner sig antagligen pressad att skämta om det. För jag kan inte komma på NÅN ANNAN förklaring till varför något sånt här skulle hamna i ett meddelande i min inbox annars....


K: Du, ligger Glykokalyx norr eller söder om överkalix?


.....


Här har vi dock ett större problem. Jag kan inte komma på NÅN förklaring ALLS (!) till varför jag sitter på bibblan och skrattar för mig själv när jag läser det

Kommentarer
Postat av: Sara i klassen

Har faktiskt gått och funderat över vad glykokalyx är för något, men nu vet jag ju. Jag tycker du borde börja med typ "dagens lärdom om cellen", det är mycket mer underhållande att läsa din blogg än att läsa The Cell ;)

2009-11-04 @ 17:39:25
Postat av: Frideborg

det här har jag helt missat, underbart!

2009-11-06 @ 07:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0